maandag 2 februari 2015

2014 - 2015 - Liedjes en versjes - Filmpje: "Ken je onze school"

Bij elk thema horen liedjes en versjes.
We zingen ze overal; op de trap, op de speelplaats, tijdens de sportactiviteiten, ...
We hebben al een dikke map vol, en we kennen ze allemaal, van voor naar achter en weer terug.
Ze worden dikwijls herhaald en we verzinnen soms ook andere versies en nieuwe strofen.
Tijdens het spelen in de klas begint er soms iemand een lied te zingen en de andere kleuters (en de juf!!) zingen vrolijk mee.

Heerlijk gezellig, die muzikale sfeer in de klas!

Ik ben heel blij dat ze de liedjes (en versjes) die ze in de klas leren ook meenemen naar huis. Hieronder kan je zien hoe één van mijn kleuters zich helemaal smijt, samen met zijn papa.
Dit filmpje heeft me nog meer gemotiveerd om op zoek te gaan naar toffe originele liedjes (en versjes) om mee te werken in de klas.
En het zet me ook aan om zelf te schrijven en te dichten.
De voldoening als de kleuterbende een zelfverzonnen liedje (of versje) zingt (of opzegt), is immens groot.


De tekst heb ik een beetje aangepast zodat het nog meer van toepassing is voor mijn kleuterbende:

"Ken je onze school, weet je wat hier allemaal is, loop je niet verloren in de kleuterschool..."


Voor het begin van elke vakantie krijgen mijn kleuters elk een bundeltje met alle liedjes en versjes die de voorbije periode aan bod gekomen zijn.
Zo hebben ze op het einde van het schooljaar hun eigen muzikale kaft en kunnen mama en papa en broers en zussen thuis meezingen.

                       

Moet ik het nog zeggen??? Apetrots ben ik op mijn muzikale kleuterbende!!!



    






                                   

                                         

    

                                   

                                                                           

                  






Moet ik het nog zeggen??? Apetrots ben ik op mijn muzikale kleuterbende!!!






Geen opmerkingen:

Een reactie posten