dinsdag 18 oktober 2016

2016 - 2017 - week van 17 oktober: Thema: "Heksen en toveren"

Iedereen kan toveren...
 
Deze week is er bezoek in de Koekieklas...
Heksemie speelt graag spelletjes en de kleuters ook, dus dat komt goed uit!!
Juf An verdwijnt op de achtergrond als Heksemie verschijnt.
 
Heksemie heeft de kinderen een leuk heksenlied geleerd:
 
Heksemie vliegt door de lucht, tiere liere liere.
Heksemie vliegt door de lucht, tiere liere lom.
 
Ze zit op haar bezemsteel, tiere liere liere.
Ze zit op haar bezemsteel, tiere liere lom.
 
Ze zwaait met haar toverstaf, tiere liere liere.
Ze zwaait me haar toverstaf, tiere liere lom.
 
Ze kijkt naar mij, ik ben niet bang, tiere liere liere.
Ze kijkt naar mij, ik ben niet bang, tiere liere lom!
 
 
Probleem!!! Van al dat toveren is haar toverstaf stukgegaan!!!
Zouden de kinderen haar kunnen helpen om een nieuwe te maken???
En dan ook ineens voor iedereen eentje, dan kunnen de kinderen ook leren toveren...
 
Er staat rode en gele verf klaar op de werktafels, maar we hebben oranje nodig...
 
MENGEN MAAR!!!
 
En met de scharen knippen we repels papier voor onze heerlijke "repelsoep"...
 
Heksemie gaat niet weten wat ze ziet als ze al die mooie nieuwe toverstaffen ziet...
 
Rood en geel dat wordt ORANJE!!!
Schilderen maar!!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ze zijn al oranje, nu moeten ze drogen...
 
 
 
Met de scharen knippen we veeeeel repels voor de "repelsoep"...
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ze zijn allemaal klaar, en nu toveren maar!!!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten