maandag 27 maart 2017

2016 - 2017 - 27 maart - Wij tellen af naar de vakantie!

Wij tellen af naar de vakantie!
 
We hebben afgelopen week al volop geknutseld en gespeeld rond het thema "Pasen; de kip of het ei"
en deze week doen we gewoon vrolijk verder!
 
Vorige week leerden we een liedje over 2 hazen en 2 kippen (melodie; "'k zag twee beren")
en deze week is het een versje, over paaseieren.
 
Lied
'k Zag twee hazen,
vlak voor Pasen,
midden in een weiland.
Met een mandje,
vol met eitjes,
druk aan 't verven,
met z'n beitjes.
Kijk eens hier,
kijk eens daar,
nu zijn alle eitjes klaar!
 
'k Zag twee kippen,
graantjes pikken,
midden in een weiland.
Met hun kuikens
en een haantje,
vlug aan 't pikken,
al die graantjes.
Kijk eens hier,
kijk eens daar.
Nu zijn die twee kippen klaar!
 
Versje
'k Heb één paasei in mijn hand,
ik leg ze in mijn lege mand.
Twee bruine eieren naast elkaar,
ze vormen samen een prachtig paar.
Drie zwarte eieren op een rij:
één voor mama,
één voor papa
en het middelste is voor mij!
Vier lekkere eitjes, ik leg ze in mijn mand,
zo smelten ze niet in mijn hand.
Vijf eieren vind ik in een hol
en zo zit mijn paasmand helemaal VOL!
 
 
Deze namiddag na het sporten met juf Karen was het te mooi weer om terug naar de klas te gaan,
dus zijn we buiten een zoekspel gaan spelen.
Met kruiwagens, Koekiemonster en heel veel eieren.
Koekiemonster wil graag paashaas worden en verstopte de eieren en dan was het aan de kinderen...
 
VERZAMELEN MAAR!!!
 
De kinderen vonden het heerlijk om al eens te oefenen tegen dat de echte paashaas op bezoek zou komen...
 
Na het zoekspel gingen we samen op adem komen in onze Koekieklas...
Even een beetje water drinken en daarna poseren met paashaas-oren op hun hoofd
en een paashaas op hun schoot en dan was het tijd om naar huis te gaan...
 
Als het zonnetje morgen weer schijnt, dan vinden jullie mij en mijn kleuterbende op de speelplaats
voor het tweede deel van het zoekspel...
WAAR ZIJN DE EIEREN? HIER ZIJN DE EIEREN!








 
 





































 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten