dinsdag 20 juni 2017

2016 - 2017 - juni - Thema - "Naar de speeltuin"

Thema "Naar de speeltuin"
 
Vrijdag 16 juni gingen de kinderen van de 2e kleuterklas op daguitstap naar Mechelen.
Daar hebben ze op domein "De Nekker"
en in binnenspeeltuin "De Nekki" naar hartenlust kunnen ravotten.
De foto's van deze uitstap kan je terugvinden in onderstaand artikel op mijn blog.
http://de-evenaarklasjufan.blogspot.be/2017/06/2016-2017-16-juni-daguitstap-k2.html
 
Maar ook op onze eigen kleuterspeelplaats is het spelplezier van onze kleuters gegarandeerd!
De voorbije twee weken stond alles in het teken van het thema
"Wij gaan naar de speeltuin!"
 
De kinderen van K2A en K2B hebben verschillende namiddagen buiten gespeeld:
soms mochten ze vrij spelen,
soms deden we bewegingsspelletjes met speciale aandacht voor
de wip, het klimrek, de glijbaan, de tunnel, ...

En bij zomerse temperaturen haalden juf Kim en ik onze waterspuiten boven!!!
Plezier gegarandeerd!!!
 
Dit is het versje dat we tijdens het thema "Naar de speeltuin" leerden...
 
Ik schommel vlug, en soms ook traag.
Hoger en hoger, dat doe ik graag.
Ik hou me goed vast en laat niet los.
Schommelen, dat vind ik tof!
 
Eerst klim ik de trappen op,
dan moet ik even wachten, STOP!
Ik zit nu boven op de glijbaan.
Pas op, ik kom eraan!
 
Op de wip, heen en weer,
op en neer en nog een keer.
Wippen vind ik reuzefijn.
In de speeltuin wil ik zijn!
 




















Zomerweer, dat betekent...

WATERSPELLETJES

We spelen 'watertikkertje':
wie natgespoten wordt door de juf,
is eraan en moet even aan de kant gaan zitten tot er nog maar één kleuter overblijft.
De laatste 'droge' kleuter is de winnaar en mag de andere kleuters natspuiten...














Juf Kim en ik in actie met onze waterspuiten.
Dank u fotograaf Lou voor deze toffe foto!






 
Juf Kim en ik wilden  graag op de foto met onze waterspuiten,
dus heeft Erie een foto getrokken, een supermooie!!!
 

 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten