vrijdag 19 januari 2018

2017 - 2018 - januari - Thema "Dinosaurussen"

Thema "Dinosaurussen"
 
We hebben er twee weken rond gewerkt...
 
Dinosaurussen!!!
 
De kinderen vonden het heerlijk!
Dinoliedjes en dinoversjes leren, dino-eieren van papier-maché maken,
 dinospelletjes in de zaal,
zotte dinohandpoppen in de klas, een coole dino-dans leren, ...
Het was allemaal superleuk!
 
We hebben eieren ondergedompeld in water en gewacht tot er baby-dinosaurussen uitkwamen...
Superspannend was dat!
 
Ook met hamertjes hebben we een speciaal dino-ei kapot geklopt
tot er een dinosaurusje tevoorschijn kwam...
 































 







 



Onze eieren van papier-maché...






 
Koekiemonster en een dino-ei...



 
 
Lied
 
Ik vond een ei, een kippen-ei. Nee, nee, nee!
Ik vond een ei, een duiven-ei. Nee, nee, nee!
Ik vond een super, super-ei.
Het was heel groot, ik was zo blij.
Het lag middenin de wei,
het was een dino-ei!
 
Ik vond een ei, een dino-ei. Ja, ja, ja!
Een groen gespikkeld dino-ei. Ja, ja, ja!
Er kwam een super dino uit,
met lange staart en lange snuit.
Toen ik eventjes niet keek,
blies hij dit liedje uit...
pfffft!
 
 
Lied ivm het wiskundig begrip "meer"
 
1 dino loopt rond de grot.
Lopen, lopen rond de grot.
 
Er komt nog een vriendje bij,
nu is de dino heel erg blij!
 
2 dino's lopen rond de grot.
Lopen, lopen rond de grot.
 
Er komt nog een vriendje bij,
nu zijn de dino's heel erg blij!
 
3 dino's lopen rond de grot.
Lopen, lopen rond de grot.
 
Er komt nog een vriendje bij,
nu zijn de dino's heel erg blij!
 
4 dino's lopen rond de grot.
Lopen, lopen rond de grot.
 
Er komt nog een vriendje bij,
nu zijn de dino's heel erg blij!
...


Versje

Als ik een dinosaurus had,
wat zou dat grappig zijn.

Ik wil er één met scherpe tanden en een grote bek.
Eén met dino-schubben en een hele lange nek.

Ik wil er één die kan vliegen, of zwemmen misschien.
Eigenlijk wil ik er niet één maar een stuk of tien.

Dan maak ik een dino-tuin vol bergen en zand.
Daar kunnen ze dan spelen, dat vinden ze plezant.

'k Zou dino-nesten bouwen, dan leggen mijn dino's elk één ei.
En zo heb ik er in één keer tien dino-baby's bij!

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten