maandag 11 juni 2018

2017 - 2018 - juni - Thema: "Naar de speeltuin"

Thema
 "Naar de speeltuin"
 
Volgende week vrijdag (22/06) gaat de 2e kleuterklas op daguitstap.
Bestemming: binnenspeeltuin "De Nekker" in Mechelen waar ook hele leuke buitenspeeltuinen zijn.
 
Gedurende twee weken bereiden wij ons goed voor.
Het thema in onze Koekieklas is "Naar de speeltuin"
 
We begonnen deze maandag met een versje over de speeltuin:
 
Ik schommel vlug en soms ook traag,
hoger en hoger dat doe ik graag!
Ik hou me goed vast en laat niet los,
schommelen dat vind ik tof!!!
 
 
Eerst klim ik de trappen op.
Dan moet ik even wachten... STOP!
Ik zit nu boven op de glijbaan.
Pas op , ik kom er aan!!!
 
Op de wip, heen en weer,
op en neer en nog een keer.
Wippen vind ik superfijn,
in de speeltuin wil ik zijn!!!
 
Ook op onze kleuterspeelplaats staan enkele leuke speeltuigen om samen op te spelen.
Koekiemonster is bang om alleen van de glijbaan te komen,
maar de kinderen van de Koekieklas willen hem maar al te graag helpen...
 
 





































 
 
 
Bryan, Yasmina en Safia waren afwezig toen deze foto's genomen werden,
dus mochten ze de dag erna op de foto...
 





 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ook enkele kleuters van de eerste kleuterklas willen met Koekiemonster op de glijbaan...

















 
 
 
 
Samen op de wip, dat is superfijn!!!
 
 
 
 
 
Klimmen op het klimrek...
 




























 
 
Koekiemonster heeft een prentenboek over een speeltuin vast
en het verhaal gaat en twee kuikens die bang zijn van alle toestellen in de speeltuin...

 
En tussendoor vieren we af en toe een verjaardag van een kleuter die jarig is in de grote vakantie...
Vandaag werd Winne gevierd...
Zij is jarig in de zomervakantie
en ze wilt natuurlijk heel graag een dagje op de verjaardagstoel zitten,
een verjaardagknuffel krijgen van Koekiemonster,
een Koekiemonsterkroon voor op haar hoofd ,
trakteren met lekkere zelfgemaakte chocoladecake
en een bellenblaas kiezen uit de schuif van de juf...
 


 
 
Morgen vieren we de 5e verjaardag van Mil...
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten