donderdag 25 april 2019

2018 - 2019 - 25 april - Buiten-les-dag

Buiten-les-dag

Buiten spelen is plezant, maar buiten "les" krijgen is ook super leuk!
Om half tien was het aan de kleuters van de Koekieklas.

We verzamelden rond de tunnel en daar kregen ze de opdracht 
om een kring te vormen rond de paddenstoel-tafel...










We speelden een loopspel met brandweer-en politieman-handpoppen.

Een soort "vlaggenstok" maar dan met handpoppen...
Ik stapte rond de kring en zong een lied, 
als ik stopte, zette ik de handpoppen op de hoofden van 2 kleuters, 
die 2 kleuters moesten dan rond de kring lopen (elk in een andere richting)
 en om ter snelst een handpop vastpakken en knuffelen...






















Op het einde van het spel bleef er nog één kleuter over...
Sertan.
Hij mocht zijn ogen sluiten, ik ging de handpoppen verstoppen op de speelplaats 
en hij moest ze dan gaan zoeken...












Tijd voor verstoppertje met een brandweer-tintje: 
Ik telde tot tien en de kleuters gingen zich verstoppen op de speelplaats.
Ik zette mijn helm op en had een brandweerslang 
en als ik je "natgespoten" had, 
dan moest je naar de paddenstoel-tafel,
dat was de verzamelplaats...









Verstoppertje spelen is LEUK!!!!
Nog een keer,
nog een keer,
nog een keer 
en NOG EEN KEER!!!
















Na het spelen:
koekentijd!

De kinderen vinden het tof als ik de letterkoekjes overal verstop, 
een beetje zoals de paashaas...

Als de koekjes op waren dan mochten de kinderen aanschuiven voor een drankje aan de kar
 (water, melk of thee)

En dan was het speeltijd...
De kleuters waren 'verstoppertje spelen' nog lang niet beu, 
want ook nu zag ik ze overal 'piepeloeren'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten