vrijdag 10 mei 2019

2018 - 2019 - 10 mei - Klasuitstap "Naar de winkel"

Klasuitstap
"Naar de winkel"

Om het thema "Naar de winkel" af te sluiten
had ik een uitstap gepland.
 
Er moest geen bus komen, we moesten maar een klein stukje te voet.
Supermarkt Albert Heijn, daar moesten we zijn.
 
We hadden een boodschappenlijstje, boodschappentassen en een portemonnee bij.
We waren goed voorbereid
en de kleuters waren enthousiast, 
alsof ze nog nooit in een winkel waren geweest!
 
Er waren 16 kleuters aanwezig in de klas vandaag
en juf Sjouke (onze zorgjuf) ging ook met ons mee.





Met onze Albert Heijn-boodschappentassen in de hand
en fluo-vestjes aan, 
waren we klaar om te vertrekken richting winkel...











Supermarkt Albert Heijn is niet ver van onze school, 
we moesten maar één keer oversteken...










Twee winkelkarretjes en we zijn er klaar voor...
Nu zijn ze nog leeg...








Eerst langs groenten en fruit...







Serafin legde de bananen in het winkelkarretje...















Om de beurt even rijden met de winkelkarretjes 
zodat iedereen aan de beurt kwam...










































Als we alles gevonden hadden wat er op ons lijstje stond, 
gingen we richting kassa om te betalen...























De winkelkarretjes mochten we niet meenemen naar onze Koekieklas, 
dus parkeerden we ze weer netjes op hun plaats...






Iedereen klaar om weer naar school te gaan...












Popcorn stond niet op het boodschappenlijstje, 
maar de kleuters verdienden een verrassing, 
ze zijn super flink geweest!







Dit is ons versje over het thema "naar de winkel"

Als ik naar de winkel ga,
neem ik een lijstje mee.
Daar staan alle boodschappen op,
er zit geld in mijn portemonnee.

Ik stap met mijn winkelkar de hele winkel door,
van links naar rechts, van voor naar achter en dan terug rechtdoor.

Als ik helemaal klaar ben met wat op mijn lijstje staat,
dan rij ik naar de kassa toe, betaal en ik ben klaar!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten