zaterdag 12 oktober 2019

2019 - 2020 - 11 oktober - Beestige yoga

Beestige yoga

Tussen al het spelen, 
turnen, 
zingen, 
dansen, 
knutselen
en 
ravotten
door
maken we in de Koekieklas ook heel graag tijd voor een rustmoment...
Even ontspannen...

Hoe kunnen we dat beter doen dan door yoga...
we werden kat, beer, aap en schildpad.
Aan de hand van een leuk liedje deden we de houdingen en bewegingen na.

Op vrijdag gaan we in de namiddag een uurtje turnen bij sportjuf Karen.
Daar werd de activiteit afgesloten met een massage 
waarbij de kleuters per twee elkaar masseerden.

Daarna was het tijd voor een plaspauze, even wat drinken en dan naar de zaal...

Dit is ons yogalied:

Ik doe yoga op de mat,
ik ben een hele stille kat.
Op vier poten een holle rug,
1 2 3 4 en terug.

Ik sta rechtop, ik ben een beer.
Ik maak vuisten ik ga tekeer,
Ik bons op mijn borst heel snel
en dan grom ik heel erg fel.

Ik buig voorover, ik ben een aap. 
Ik spreid mijn benen, ik val in slaap.
Armen slinger ik heen en weer,
 1 2 3 4 nog een keer!

Met mijn knieën op de mat,
ben ik een kleine schildpad.
'k Buig voorover, één en twee,
in mijn huisje, hopsakee!













Geen opmerkingen:

Een reactie posten