dinsdag 8 november 2016

2016 - 2017 - 8 november - de fotograaf op school

De fotograaf op school
 
 
Om dat de schoolfotograaf langskwam deze week werkten we rond het thema "de fotograaf".
 
We leerden een lied waarbij ik op het einde een foto maakte van één van de kleuters.
De kleuters moesten telkens raden van wie ik een foto had gemaakt en kregen daarna de foto te zien op mijn toestel.
 
Dit is ons fotolied:
Met mijn mooiste kleren aan,
mag ik op de foto staan.
Met een glimlach op mijn snoet,
ja, zo gaat het goed.
Alles netjes in de plooi,
ja, zo wordt de foto mooi.
Kam je haren, was je snoet,
ja, je doet het goed!
'k Ga een foto nemen,
'k zet mijn vinger op de knop.
'k Ga een foto nemen,
KLIK je staat er op!
 
We speelden ook een fotospel waarbij de kleuters foto's van Koekiemonster te zien kregen.
Ze moesten verwoorden waar Koekiemonster zich bevond, wat hij aan het doen was en ook moesten ze de foto nadoen: op de stoel van de juf achter haar bureau, op het toilet, handen wassen, op het terras, spelen met de dieren aan de blauwe tafel, schilderen aan de werktafel, ...
 
 
De kleuters mochten foto's van thuis meebrengen, van hun familie en van toen ze klein waren.
Die foto's werden bekeken, besproken en in de klas tentoongesteld.
 
De opdracht aan de werktafels was: "Rangschik de fototoestellen van klein naar groot".
Eerst moesten de kleuters zelf alle fototoestellen uitknippen en dan in de juiste volgorde plakken (van links naar rechts)
 
In de zaal speelden we beweging  - en loopspelletjes met filmrolletjes.
De kinderen moesten lopen en luisteren en snel reageren.
 
Hier zijn de kinderen aan het werken aan hun rangschikopdracht: van klein naar groot...
 





 
Mijn kleuterbende is klaar voor de schoolfotograaf...




Dit zijn de foto's die ik van de kinderen trok elke keer ik het fotolied gezongen had...



























 
En natuurlijk mocht er ook een kleuter fotograaf spelen en de juf fotograferen...
Bravo fotograaf Lou voor deze 2 mooie foto's van mij...


 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten