maandag 15 mei 2017

2016 - 2017 - mei - Thema - Beroep - Dokter

Thema - Beroep - Dokter
 
We zijn deze themaweek begonnen met een versje.
Het gaat over ziek zijn, gewond zijn en over de dokter.
 
Versje
Zeg dokter, luister even,
vandaag voel ik me raar.
Ik heb het warm en dan weer koud.
Mijn buik doet wel wat raar.
Kijk eens in mijn oren, kijk eens in mijn mond.
Geef me een drankje of een medicijn,
dan word ik weer gezond.
 
Zeg dokter, luister even,
ik heb vandaag zo'n pijn.
Ik ben gevallen op de grond
en dat vind ik niet fijn!
Mijn knie is stuk en ik zie bloed.
Verzorg me alsjeblieft,
geef je me een pleister?
Dat vind ik heel erg lief!
 
Het beroepenproject is nu al een tijdje bezig
en we hebben al verschillende beroepen uitgewerkt in onze Koekieklas:
politieagent, brandweerman / vrouw, piloot, dierenarts, en nu dokter...
 
Dokter Koekie is helemaal klaar om van alle kleuters echte topdokters te maken...































 
 
 
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten