maandag 14 oktober 2019

2019 - 2020 - oktober - Thema "Griezelen"

Thema "Griezelen"

We hebben in de Koekieklas een versje geleerd over een vleermuis, 
en dat versje kunnen wij allemaal perfect opzeggen en uitbeelden...

Met mijn kop ondersteboven,
ja, zo slaap ik, je moet me geloven!

Ik heb twee vleugels, 
daarmee fladder ik graag.
Ik vlieg hoog,
en soms ook laag.

Slapen doe ik als de zon schijnt,
ik word wakker als ze weer verdwijnt.

Van mij hoef je niet bang te zijn,
ik vang kleine beestjes dat vind ik fijn.



Ook vleermuizen knutselen, dat kunnen wij!

Zo gingen we te werk:
Schilderen met zwarte verf en dikke kwasten,
2 grote cirkels knippen op de lijn
1 van de 2 cirkels knippen de kinderen doormidden voor de vleugels,
oren en ogen knippen en plakken op het rond bierkaartje.

De vleugels worden met splitpennen bevestigd zodat ze open en toe kunnen 
en je er een foto van de kinderen onder kan plakken.

Het resultaat...
een klas vol prachtige vleermuizen!!!











Er is ook een tof verhaal over Roefie de vleermuis...







Dankzij een stappenplan kunnen wij de allermooiste vleermuizen van de hele wereld tekenen...










Morgen leren we over spinnen...
We beginnen de dag met een spinnenlied.
Het is een bewegingsspel aan de hand van handbewegingen 
en het is ook een luisterspel: 
de kinderen moeten luisteren welke kleuren de spinnen hebben of welke namen...

Daar komen twee spinnetjes aan,
kribbel krabbel
kribbel krabbel 
kribbel krabbel
De ene is (blauw) en de andere (geel), 
kribbel krabbel
kribbel krabbel 
kribbel krabbel.

Pft, weg is blauw,
Pft, weg is geel.

Daar komen ze,
daar komen ze,
alle twee weer aan!
kribbel krabbel
kribbel krabbel 
kribbel krabbel.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten