vrijdag 20 november 2015

2015 - 2016 Kringgesprek over vrede en vriendschap

En dan ineens, na een bewogen week vol trieste nieuwsberichten, ontstaat er een spontaan kringgesprek over vriendschap en vrede...


Enkele fragmenten uit het gesprek:

"Vrienden zijn is niet moeilijk, iedereen kan het"

"Wij zijn vrienden, jij de mijne, ik de jouwe, " (waarna de twee kleuters elkaar in de ogen kijken en knuffelen)

"Als we nu gewoon eens geen ruzie meer maken..."

"Ruzie maken, dat kan, maar niet te lang, we worden snel weer vrienden, dat is beter"

...

Is dat het uittesten niet waard??? Ik vind van wel...

Als ik naar mijn kleuterbende kijk en luister, ben ik zo fier!!!

Deze kinderen gaan de toekomst positief tegemoet en ik ben heel trots dat ik hen mag begeleiden.

Net als de indianen roken ze de vredespijp...

Pauline en Oscar

Noor en Maryam

Jouhara en Mohamed

Wassim en Haider

Wassim en Haider

Fatima en Julie

  Fatima en Julie

Karina en Lena

Karina en Lena

Nada en Lucie

Nada en Lucie

Bob en Kamiel

Bob en Kamiel

 
                                                           Bob en Kamiel

Mohammed en Iram

Adam en Elin 
 
Hannah, Emma en Farrah

                                                              Hannah, Emma en Farrah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten