zaterdag 2 mei 2020

2019 - 2020 - Ik verveel me!



" Ik verveel me!"
Ik hoor het de kinderen zo zeggen
na de zoveelste dag dat ze zich thuis moeten bezighouden.
Wel, ik heb een idee!!! 
Meerdere ideetjes zelfs!

Laat je volledig gaan en probeer er enkele uit.
Ik hoop dat jullie er plezier aan beleven...

1. Organiseer een verjaardagsfeest voor de lievelingsknuffel(s) van je kind(eren):
- knutsel een kroon
- maak samen iets om te eten / knabbelen en drinken (taart, cake, koekjes, ...) 
Tip: zelfs met speelgoed-eten kan het een TOP feest worden!!!
- voorzie muziek en cadeautjes
- zorg voor versiering, eventueel zelf geknutseld



2. Verzamel de lievelingsknuffels van je kind(eren) en speel een spel: ogen toe, neem er eentje weg, welke knuffel is er weg?
Tip: begin met vier knuffels, als het goed lukt, kan je het proberen met vijf of zes knuffels.
Je kan er ook meerdere wegnemen.




3. tover oude sokken om in handpoppen / sokkenmonsters.
Speel poppenkast voor de kinderen en laat hen poppenkast spelen voor jullie.
Tip: Het is heel grappig als de monsters gekke stemmetjes gebruiken om liedjes te zingen.


4. organiseer een picknick in de tuin of in de woonkamer:
leg een deken op de grond en voorzie lekkere hapjes en drankjes



5. haal je potloden, stiften en knutselmateriaal tevoorschijn en maak leuke kaartjes, tekeningen, ... voor grootouders, familie, vrienden, buren, ... en ga ze in de brievenbus stoppen of doe ze naar de post(bus)



6. verzamel al je (verkleed)kleren en organiseer een modeshow. Filmen is toegestaan, je kan het filmpje (de foto's) later opsturen naar grootouders en familie




7. zorg voor een rustmoment met enkele ademhalingsoefeningen (yoga) eventueel met een boek erbij, gezellig samen in de zetel...


8. zet je met een bellenblaas voor je deur, in de tuin of op je terras en blaas bellen...





9. laat de kinderen de stoep versieren met stoepkrijt
Een stevige regenbui en ze kunnen de volgende dag een nieuw kunstwerk maken




Veel plezier!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten