vrijdag 13 mei 2016

2015 - 2016 - 13 mei - Naar de winkel


Omdat we rond het thema "Naar de winkel" werkten in de Koekieklas leek het me wel leuk om echt naar de winkel te gaan.
Albert Heijn is vlak bij onze school, dus dat moest haalbaar zijn.

Eerst en vooral heb ik me goed voorbereid...

Fluovestjes voor de kleuters en de juffen: check
Boodschappenlijstjes met foto's van wat we willen kopen: check
Geld: check (daar zorgt de juf wel voor ;))
Manden en zakken: check
Enthousiaste kleuterbende: check
Twee juffen (zorgjuf Katrien en ik): check

Voor we vertrokken richting supermarkt hebben we samen even overlopen wat we gaan doen als we de schoolpoort uit gaan:
we blijven netjes op het voetpad, we houden onze vriend vast, we lopen aan de kant van de huizen, we steken niet zomaar de straat over, we blijven bij de juffen,...

De kleuters keken er enorm naar uit, ze telden de dagen af en werden zelfs een beetje zenuwachtig.
Dat is eigenlijk wel een beetje grappig, want iedereen kent de winkel, ze zijn er al verschillende keren geweest, met mama en/of papa, en toch... samen met de juf en de klasgenootjes werd het toch weer een hele belevenis...

En we zijn vertrokken...






                                                 Na enkele minuten waren we er al!!!


 
Twee boodschappenlijstjes, dus twee winkelkarretjes.






We waren nog maar net binnen en daar lagen al een heleboel lekkere bananen...                                                   die staan op onze boodschappenlijst!!!


 
Wortelen hadden we ook nodig... hop, in het winkelkarretje...



 
                                Tortilla wraps voor juf Olivia... Noor heeft ze gevonden!!!





   Rozijnenbrood en wit brood, en dat laatste moest nog gesneden worden...












 
Boter hebben we ook nodig...


 
Fruitsap van de bovenste plank...

 
Yassine reed met een vol winkelkarretje...
 



 
Lekkere muesli voor juf Brigitte...



 
                                     Chocoladevlokken voor op de boterham... mmm lekker!





 
We waren bijna de druiven vergeten!!!





 
Even onze lijstjes overlopen... en dan richting kassa!!!



 





























 
Netjes betalen, boodschappen inpakken, winkelkarretjes terug op hun plaats zetten en dan weer terug te voet naar school!






 
Albert Heijn is top!
Tot de volgende keer!!!












 
Met speciale dank aan de fotograaf van dienst: zorgjuf Katrien.
 
 
We hebben deze week een versje geleerd over het thema "Naar de winkel":
 

Versje

Als ik naar de winkel ga,

neem ik een lijstje mee.

Daar staan alle boodschappen op,

er zit geld in mijn portemonnee.

Ik stap met mijn winkelkar

de hele winkel door.

Van links naar rechts, van voor naar achter

en dan terug rechtdoor.

Als ik helemaal klaar ben

met wat op mijn lijstje staat.

Dan rij ik naar de kassa toe,

betaal, en ik ben klaar!!!




Dit is een grappig prentenboek over een ezel en een geit.
De geit wordt met boodschappenlijstje op pad gestuurd, maar ze houdt zich absoluut niet  aan wat er op het lijstje staat.
Daarom beslissen ezel en geit om samen te gaan winkelen, dat is ook een pak gezelliger dan alleen...



Koekiemonster, Broes Broccoli, Willie Wortel en Elmo


 
Prentenboeken: "Het kleurenwinkeltje" en "Het dierenwinkeltje"


 
Onze winkel met een overvloed aan groenten en fruit 



We hebben een winkelkar, een aantal mandjes van verschillende grootte, een caddie, een kruiwagen, een houten kassa met geld (houten schijfjes), een portemonnee, een weegschaal, ...

 

 
 
 

1 opmerking: