vrijdag 17 mei 2019

2018 - 2019 - KS - Project "Onderwaterwereld"

Project "Onderwaterwereld"


Deze week werden alle juffen "zee-juffen" en wisselden alle kleuters van klas.
In elke klas zaten kinderen van K1, K2 en K3.

Het doel van dit project was dat alle kinderen elkaar leerden kennen 
en met elkaar leerden omgaan 
ondanks het verschil in leeftijd.

Ze leerden de juffen beter kennen, 
ontdekten nieuwe klaslokalen, 
ander speelgoed, 
maakten nieuwe vriendjes, ...


De peuters bleven bij hun klasjuf 
en de peuterjuffen (Sophie en Sandra) werkten hun eigen klasdoorbrekend project uit.
Sandra (P1B) was de krabben-klas en Sophie (P1A) de zeester.

Juf Olivia (K1A) was de vissenklas,
juf Sofie en juf Karolien de schildpaddenklas.

Ik (Juf An - K2A) was de haaienklas,
Juf Kim (K2B) de zeemeermin-klas.

Juf Karen / juf Kim (K3A) de dolfijn-klas,
en juf Suzanne (K3B) de zeepaard-klas,

Juf Katrien was de octopus-klas 
en juf Falke en juf Sjouke de walvis-klas.



We hebben in de haaienklas heel wat gedaan rond het thema "onderwaterwereld":
krabben en octopussen geknutseld aan de werktafels,
getekend over het thema: krabben, haaien, kwallen, octopussen, ....en nog veel meer!
gezelschapsspelletjes gespeeld,
in de watertafel gespeeld,
loopspelletjes gespeeld met een boze haai,
een versje en een liedje geleerd over de dieren van de oceaan,
...
en gespeeld, gespeeld en nog eens gespeeld in de Koekieklas!!!!


Dit is het liedje over de dieren van de oceaan:

Ik ben een mooie vis, ik woon in de oceaan.
Zwemmen kan ik heel erg goed, hier kom ik al aan.

Ik ben een octopus, ik woon in de oceaan.
Ik heb 8 lange armen, hier kom ik al aan.

Ik ben een zotte kwal, ik woon in de oceaan.
Pas op want ik kan steken, hier kom ik al aan.

Ik ben een gekke krab, ik woon in de oceaan.
Ik zit onder water, hier kom ik al aan.

Ik ben een boze haai, ik woon in de oceaan.
Kijk uit ik ga je vangen, hier kom ik al aan!!!





en dit is het versje:

1 klein visje gaat zwemmen in de zee.
2 boze haaien zwemmen met hem mee.
3 rode krabben zitten onder water.
En de grote octopus die komt een beetje later.
4 witte walvissen samen op een rij.
5 dolfijnen vrolijk en blij.
6 pinguins staan te springen.
En de zotte zeester begint een lied te zingen.






















































































































Ook bij juf Falke en juf Sjouke, in de walvisklas, was het super leuk!!!



















Geen opmerkingen:

Een reactie posten