zondag 9 juni 2019

2018 - 2019 - 9 juni - Vader(kes)dag

Vader(kes)dag

In mei knutselden we lieveheersbeestjes voor onze mama's,
 in juni was het aan de papa's om een cadeautje te krijgen...


Stap 1: schilderen van een ondergrond: 
de kinderen hebben verschillende soorten blauw gemengd (ik had vuilniszakken op tafel geplakt en spoot af en toe met een plantenspuit water tussen de verf) en ze mochten naar hartenlust schilderen. Daar werden afdrukken van gemaakt. 
De droge afdrukken werden op een rood A4-papier geplakt (voor de stevigheid)

benodigdheden: 
vuilniszakken,
papiertape,
plantenspuit met water
wit papier,
blauwe verf (verschillende tinten),
schorten,
kwasten en borstels,
rood tekenpapier (A4)

Stap 2: eens de ondergrond droog was, konden er hartjes gestempeld worden (met hartvormige stempels of met hartvormige bakvormpjes)

benodigdheden: 
hartvormige stempels / bakvormpjes, 
stempelkussens, 
rode verf, 
schorten

Stap 3: afdrukken van de voeten.
ofwel laat je de voetzolen schilderen (werken per twee), ofwel gebruik je stempelkussens

benodigdheden:
verf, 
kwasten, 
water, 
zeep, 
washandjes, 
wastobbe, 
handdoeken,
wit papier,
stempelkussens,
schoteltjes

Stap 4: muizentrapjes vouwen

Tip: als het de eerste keer is dat de kleuters deze vouwtechniek toepassen, 
dan stel ik voor dat je verschillende kleuren repels gebruikt, dat maakt het makkelijker

benodigdheden:
repels van verschillende kleuren

Stap 5: samenstellen van het cadeau

Ik heb de afdrukken van de voeten uitgeknipt en nog eens op rood tekenpapier geplakt, 
de muizentrapjes plakte ik met plakband vast.
Alles werd bevestigd met stevige lijm

Stap 6: achterkant:

Foto van de kleuter,

Lieve papa,
ik hou van jou,
vanuit het diepste van mijn hart
tot in de tippen van mijn tenen...

Vaderdag 2019
























Geen opmerkingen:

Een reactie posten