donderdag 16 april 2020

2019 - 2020 - Knutselen met lege wc-rolletjes

Knutselen met lege wc-rolletjes


Als we in de Koekieklas gaan knutselen 
dan verzamel ik op voorhand alles wat ik nodig heb:
ik breng het mee van bij mij thuis, 
ik vraag om het mee te brengen aan de kleuters via briefjes in hun mapjes, 
ik spreek mijn collega's en familie aan om mee te verzamelen,
...

Soms vind ik het nodige materiaal in het knutselkot van de juffen 
waar we allerlei kosteloos materiaal bewaren 
om toffe knutselwerkjes mee te maken.

En ik ben er zeker van dat er thuis wel wat lege wc-rolletjes liggen...
Tijd om er leuke kunstwerkjes van te maken!
Vraag aan je mama, papa, broer, zus, ... om je te helpen.

Misschien kunnen volgende foto's jullie inspireren om te kiezen wat jullie willen maken...




Misschien willen jullie wel een heleboel virussen maken...
Ik hoop dat ze niet besmettelijk zijn!!!!







Deze schattige huisjes kan je in je kamer ophangen...










Gekke spinnen, of octopussen, ...
Ik ben er zeker van dat jullie de poten zelf kunnen knippen en vouwen!

Als je een touw aan de binnenkant plakt (met plakband) 
en je hangt er een ander wc-rolletje of keukenrol aan dan kan je een spinnenrace doen, 
om ter eerst je spin oprollen...


Hier zie je wat ik bedoel met die spinnenrace...
Dit is met auto's...









Je kan de rolletjes versieren hoe je zelf wilt,
de cijfers kan je plakken of schrijven met stiften 









Hoe je deze gekke huisjes maakt, 
dat zie je op de foto's...







Met deze verrekijkers kunnen jullie in de tuin op zoek naar kriebelbeestjes...










Misschien heeft jouw mama wel een bolletje wol liggen 
waar je deze octopussen mee kan maken, 
maar ook met cadeaulintjes zullen ze ze mooi worden, 
daar ben ik zeker van!



Veel knutselplezier!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten